תכנית עסקית

כתיבת תכנית עסקית

כתיבת תכנית עסקית

למה חשוב לבנות תכנית עסקית?

תכנית עסקית היא הבסיס לכל עסק, בתכנית עסקית  נכתב החזון של העסק, המטרה שלו, המוצרים הראשוניים וחשיבה לגבי מוצרים או שירותים עתידיים, אפשרויות המימון, בעלי התפקידים וכל פרט הנוגע לעסק. רבים אשר מקימים עסקים קטנים חושבים כי הם יכולים לוותר על התכנית העסקית, במיוחד בגלל העלויות של פניה אל אנשי מקצוע מומחים בכדי להפיק תכנית כזו, אך רבים מבעלי העסקים הללו מבינים מאוחר יותר שטעו בכך שוויתרו על התכנית העסקית הזו, וכי היא יכלה לתת להם הדרכה והכוונה משמעותית מאוד ולסייע להם רבות בהקמה של העסק ובניהול השוטף שלו.

 

הכנה פיננסית נכונה

אחת המטרות החשובות שמשרתת תכנית עסקית הינה הכנה פיננסית נכונה להקמת העסק. רבים אשר מקימים עסק חדש, במיוחד עסקים קטנים, בטוחים כי יוכלו מיד לכסות את ההוצאות שלהם ולנהל את העסק מתוך הרווחים אך זה לא תמיד קורה במציאות.

לעיתים רבות בעלי העסק מגיעים למצב בו הם מבינים כי בתחילת הדרך ההוצאות הרבה יותר גדולות מההכנסות והם חייבים הון עצמי בכדי לנהל את העסק בצורה טובה ונכונה. לכן, תכנית עסקית מעניקה לכל אחד שמעוניין להקים עסק הכנה פיננסית נכונה יותר. בזכות התכנית הפיננסית הוא יכול להבין בדיוק כמה כסף הוא צריך בכדי להקים את העסק ולאיזה תזרים הוא זקוק כדי לנהל אותו, כך שהוא יהיה מוכן לזה הרבה יותר מבחינה פיננסית ויוכל להקים את העסק ולנהל אותו בתחילת הדרך באופן נכון ונוח וללא קושי כלכלי שישפיע עליו.

 

הגדרות תפקידים

במיוחד בעסקים קטנים ועסקים של שותפים, ניתן לראות פעמים רבות לאחר ההקמה של העסק כי אין הגדרות תפקידים מסודרות ובעצם, כולם עושים הכל. מה שנראה בהתחלה כדבר אפקטיבי הופך מהר מאוד לבלאגן שלם, מריבות בין השותפים, חוסר הסכמים בין בעלי התפקידים וקושי תפקודי מהותי אשר יכול להשפיע מאוד על העסק ואף לגרום לסגירה שלו זמן קצר לאחר הפתיחה. לכן, תכנית עסקית מגדירה היטב את התפקידים וכך מאפשרת לכל אחד להתרכז בתפקיד שלו וכך כולם יחד יכולים להוביל את העסק להצלחה.

אין תחליף ליחס האישי, לעידוד ולתמיכה שנתתם לי בהקמת העסק, בלעדיכם לא הייתי מצליחה."
דיקלה ברק

חייגו עכשיו

אחד מנציגנו ישמח לעמוד לרשותכם

1599-590-690

Scroll to Top

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם